Wahlgrens Redovisningsbyrå hjälper stora och små företag i Stockholm och hela Sverige med deras redovisning. Vi förespråkar effektiv redovisning och tar ofta hjälp av digitala verktyg för att göra det så lätt som möjligt för våra kunder att föra bok.
Det ska var lätt att göra rätt, vilket digital bokföring och verktygen som finns för det verkligen gör. Men du bör ändå ta hjälp av någon som kan redovisning och bokföring för att rapporterna som ska skickas till myndigheter varje år ska bli korrekta. Som ägare eller styrelse i ett företag har du yttersta ansvaret för redovisningen och bokföringen, vilket gör att det är viktigt att du tar in en kunnig och auktoriserad extern part, om ni inte har kompetensen i företaget.
På Wahlgrens Redovisningsbyrå kan vi hjälp er med allt inom ekonomi och administration. Vi erbjuder tjänster för:
Bokföring är det som görs löpande och redovisningen är sammanställningen av bokföringen. Rapporterna inom redovisning, som till exempel årsredovisning och deklaration, är ett beslutsunderlag för dig som företagare och även det som myndigheter årligen vill ha. Genom att anlita en kompetent och kunnig redovisningsbyrå kan du vara trygg med att all rapportering blir korrekt och sammanställs i rätt tid.
Wahlgrens Redovisningsbyrå är ett företag med två kontor i Stockholm och lång erfarenhet inom redovisning. Vi har i över 30 år hjälpt kunder med ekonomi och redovisning. Vi erbjuder även tjänster inom affärsjuridik och inkassohantering samt hjälper entreprenörer att starta eget.
Wahlgrens är en auktoriserad redovisningsbyrå, medlemmar i Srf – branschföreningen för auktoriserade redovisningskonsulter och certifierade rådgivare, och arbetar enligt Rex som är ett ramverk för kvalitativa redovisningstjänster. Vi är en certifierad byråpartner till Visma Spcs som är ett vanligt verktyg bland Sveriges småföretagare, även om vi självklart använder oss av andra digitala program också, till exempel Fortnox, Visma, Bokio, SpeedLedger och Björn Lunden.
Bokföringen är det löpande arbetet som redovisningen sedan grundar sig på. Den här delen av det ekonomiska arbetet är något som du som företagare kan sköta själv. Du hanterar och registrerar underlag i form av till exempel kvitton och fakturor som företaget både får in och skapar själv. Genom de digitala bokföringsprogram som finns idag är det lätt att löpande ha kontroll på underlagen. De digitala verktyg gör också att även om Wahlgrens Redovisningsbyrå har sina kontor i Stockholm kan vi smidigt och säkert hjälpa kunder över hela Sverige.
Självklart kan man sköta bokföringen analogt och spara verifikationer och underlag i pappersform, som är det lite mer traditionella sättet att hålla koll på de ekonomiska underlagen.
Till Wahlgrens Redovisningsbyrå kan ni outsourca företagets lönehantering. Ni får då en lönekonsult auktoriserad av Srf Konsulterna som ansvarar för er lönehantering. Vi är experter på allt som rör både lönehantering och HR-administration, och arbetar enligt SALK, Svensk standard för auktoriserade lönekonsulter.
Precis som när vi hjälper till med redovisningen, förespråkar vi att ta hjälp av de digitala verktyg som finns inom lönehantering. Vill ni ha hjälp att digitalisera löneprocessen kan vi hjälpa er att gå från det vanligtvis tungrodda manuella arbetet det innebär till den mer effektiva digitala hanteringen.
Eftersom vi har ett brett utbud av tjänster passar vår redovisningsbyrå småföretagare, vi är er partner för de flesta tjänster inom ekonomi, lön, rådgivning och juridik. Wahlgrens Redovisningsbyrå effektiviserar småföretagares ekonomihantering och ser till att ni kan fokusera på det ni vill göra. Hör av dig till oss så kan vi skräddarsy ett upplägg som passar dig och ditt företag, oavsett hur litet eller stort företaget är.